Vamos a la Playa! - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Elske & Eefje - WaarBenJij.nu Vamos a la Playa! - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Elske & Eefje - WaarBenJij.nu

Vamos a la Playa!

Door: Elske & Eefje

Blijf op de hoogte en volg Elske & Eefje

10 April 2006 | Brazilië, Curitiba

Hallo lieve mensen in het koude Nederland!
Hier komt een jaloers makend verhaal...
Vamos a la playa!!! dat liedje hebben we zon beetje het hele weekend gezongen! maar dat komt later, eerst even de rest...

DONDERDAGAVOND UIT:
Aangezien we weer bijna naar Nederland gaan moeten we de donderdagavond wel weer even inkomen. Dus zijn we uit geweest met Hugo en zijn neef. Eerst reden we een uur rond voor we iets goeds vonden en uiteindelijk waren we om 1 uur binnen. We hebben best wel lol gehad en er was braziliaanse muziek. veel gedanst. helaas zijn niet alle brazilianen leuk en waren er 2 domme jongens die ons wilden versieren en omdat we de taal niet spraken ging 1 naar elske met zijn vinger naar zijn lippen wijzen zo van hoppa!! wat een idioot! dus snel weglopen!! maar de rest was wel leuk en gezellig.

SCHOOL:
Op vrijdag zijn we naar de school geweest waar de moeder van hugo directrice van is. Er zitten kinderen van 0 tot 6 jaar. De moeder had de klompen van Hugo en de kalender met plaatjes van Nederland (die wij gegeven hadden) mee en ze kregen dus een lesje over Nederland! Heel grappig, de kinderen moesten hard lachen en steeds ooooow! is dat sneeuw??!! oooooo moeten ze daar zoooolang naar school! enz! heel grappig. zo gingen we wat klasjes af.

HET WEEKEND:
Zaterdag stapten hugo en wij bij de ouders achterin de chille auto. het leek wel een roadtrip. Na een uur beland je ineens in een heel ander klimaat. ook de reis was erg mooi, bergen en bananenkraampjes etc. Daar aangekomen gingen we met de boot naar Ihla do Mel. (eiland van de honing) het was er heeerlijk! zooo chill! niet normaal!
We hebben er eerst op een terrasje geluncht met mooi uitzicht en daarna gingen we wandelen! Eerst over het strand, daarna daadwerkelijk bergen beklimmen. wat erg moeilijk is op slippers iverigens! Er waren prikkelbosjes enzo, toen we over de berg heen waren moesten we nog klimmen over gladde rotsen en rotsten met krabbenhuisjes.

Ergens daar tussen de rotsen kwamen we een bloedende man tegen die om hulp vroeg. Er lag overal bloed, zijn voet was open. Gelukkig hadden we zakdoekjes en een sok en zijn we met ze meegelopen naar een dorpje met een dokter waar zijn voet gehecht werd.
De wandeling was heel mooi, we hebben gedanst op het strand.

Het eiland was super, mooi, rustig, leuke surfers, en super chille hostels met hangmatten enz. helaas konden we niet blijven en zijn we na een ijsje gegeten te hebben terug gegaan naar het land.

Daar gingen we in de auto naar een ander plekje aan de zee. Hier hebben de opa en oma van Hugo een appartement vlakbij de zee. geweldig! met heeel groot balkon met zwembad etc. we zijn uit eten geweest en vroeg het bed ingedoken.
De volgende ochtend stonden wij als enige om 7 uur op! op naar de zee! we wilden niks van dit heerlijke weer missen! dus om 8 uur zaten wij al in de zee!
Helaas moesten we om 12 uur weg, terug naar het regenachtige Curitiba..
Maar toen kwam Hugo met het geweldige plan om dinsdag weer terug te gaan !!! jeeej!

VOETBAL:
Na terugkomst gingen we naar een voetbalwedstrijd! Iedereen hier was helemaal enthousiast want Parana ging kampioen worden! Er waren heel veel mensen en het was heel leuk om te zien. we hadden ook een sjerp ding om die de vader had gekocht voor ons en elske een shirt. jaa echte fans! Eerst stonden ze 1-0 achter maar toen parana later scoorde ging iedereen uit zijn dak, niet normaal, we werden door iedereen omhelst en toegeschreeuwt enzo.

GISTERAVOND:
De moeder van Hugo wilden dat wij zouden ervaren hoe ze hier pasen vieren, dus kocht ze een megagroot ei voor ons.
s avonds na het eten mochten wij die samen openmaken en werden er 100 fotos van gemaakt. Een heel groot lekker chocolade ei.

De neven van Hugo wilden ons nog een keer zien voor we weggaan dus gingen we naar een bar.
Maar het was niet echt een sfeervolle bar!! veel licht en oude mensen maar wel leuk om hun nog even te zien.

Morgen gaan we dus weer terug naar het strand tot overmorgen!! vandaag gaan we paardrijden!! en woensdagnacht naar Rio de Jneiro met z,n 2en!! vanaf daar gaan we zondag weer naar sao paulo om naar huis te vliegen!!

doeiiii xxxx

• 10 April 2006 - 12:38

Papahans:

Gezond, die slippertrip.
    Leuk om jullie nu aan de andere kant van de Atlantische Oceaan te zien zwemmen. Ik zie Elske er nog vanaf een Frans strand, als baby met een wit hoedje op in kruipen, de grote golven tegemoet, wou je toen al naar Brazilië?
    Liefs en plezier!!

• 10 April 2006 - 13:09

Mama Joke:

hallo meiden, nou dat zier er allemaal weer te gek uit! mooi te zien hoe er door jullie genoten wordt! en wat een schitterende foto's weer. en ja een beetj jaloers wel, wij zitten hier nog steeds in de kou, maar goed, jullie verdienen het. geniet zolang als je er bent! liefs en knuffels mama joke

• 10 April 2006 - 14:33

Sjan:

hm idd 100 foto's .
    coel :D

• 10 April 2006 - 14:53

Maurice:

hoi elske en eef.....gelukkig duurt het niet zolang meer eef tot je terug bent....Wil je weer heel graag zien en vast kunnen houden ......hahah dadelijk , ruil je me nog in voor een braziliaan.......maaar ben jalours op het weer daar ik wil ook zo'n en zee...gaan we nog op vakantie...nou we zien wel nog veel plezier daar xxxxxxx van mij

• 10 April 2006 - 16:41

Maurice:

hahaha , je hebt het te pakken met paardrijden of niet eef..... doe je wel voorzichtig niet dat je vlug nog even een been breekt is zonde van de tijd daar als je in een rolstoel moet zitten hahah.....maar je hebt al eens geoefend dus dat zal wel goed komen...... spreek je snel en zie je gelukkig weer.....xxxxx veel liefs van mij
    ook de groetjes aan elske

• 10 April 2006 - 19:02

Pieter:

Sjoooooow, echt genieten daarzow! Zal voor jullie straks wel even tegenvallen als jullie weer hier zijn, veelste koud! Geniet nog maar eve van de gastvrijheid:)
    En ehhh, tot snel!
    liefs

• 10 April 2006 - 19:27

Mandy:

Riooooo! Wow vet gaaf! Mooie foto's maken hè! :) Nog post gekregen van mij? Of is het nog steeds niet aangekomen? Ik had ook nog wat naar jullie in Bolivia gestuurd, maar ben bang dat die zeker niet is aangekomen. :S
    Kunnen we straks weer zwemmen eef! :) Als je nog wil, volgens mij ben je afgevallen..
    Tot over een week en wat dagen :) Have fun en let's dance in riooo de janeirooo!

Adiós!

• 10 April 2006 - 19:53

Eefje:

jaaaaaaaaaah post is er gekomen!!! tnx!! we zijn er nu alweer door heen haha, gaat te snel zo! ennuh die fotos komen wel goed :)
    xxx

• 10 April 2006 - 20:52

Rolf:

Hey hey!
    lekker man leker te kunnen zwemmen in de oceaan.. in APRIL ah wil ik ook! de natuur is sowieso een stuk mooier dan hier in drenthe haha

oh eefje ik heb naar nieuws :P
    ik ben mn sjaal kwijtgeraakt bij de mc donalds te erg!na al die moeite haha hopen dat iemand hem perongeluk heeft meegenomen.

have fun in rio!

• 11 April 2006 - 07:31

Mandy:

Mooi dat het goed is gegaan :) Had je even voor korte tijd wat nieuw 'nederlands' leesvoer haha. Nog een weekje en dan kan je weer zoveel nederlands lezen als je maar wilt.

Ciao!

PS Rolf, schaam je! ;)

• 11 April 2006 - 11:07

Sylvana:

Hey meiden, zo te lezen vermaken jullie je daar prima :D Ik ben jaloers op jullie hoor, met dat mooie weer en al die belevenissen daar :D Groetjes, Sylvana