Rio de Janeeeeeeeeeiro!!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Elske & Eefje - WaarBenJij.nu Rio de Janeeeeeeeeeiro!!! - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Elske & Eefje - WaarBenJij.nu

Rio de Janeeeeeeeeeiro!!!

Door: Elske & Eefje

Blijf op de hoogte en volg Elske & Eefje

14 April 2006 | Brazilië, Brasilia

PAARDRIJDEN:
Op maandag gingen we paardrijden. We hadden gevraagd of dat in de buurt kon want dat vonden we in Arequipa zo leuk dat het ons hier ook wel leuk leek...
De ouders van Hugo kenden mensen met paarden en na een uur rijden kwamen we op een grote ranch.
bleken het geen echte rijpaarden te zijn! er werd bijna nooit op gereden!! We vonden het best wel eng omdat ze vaak op hol sloegen! Maar ook een tijdje goed in draf gegaan en dat was leuk.

NOG MEER STRAND:
Dinsdagochtend vertrokken we met Hugo en een neef weer op naar het strand en het mooie weer! Een heerlijk dagje gehad... Behalve dat door een plotselinge golf elskes mp3 speler gesneuveld is.
De avond was ook heel gezellig. We waren in het appartement en hebben met kaarten grappige spelletjes gespeeld. o.a. ezelen en dan kreeg je steeds een iets op je hoofd en hugo zat er helemaal onder heel grappig. daarna hebben we op muziek rondgedanst en ook met hugo zijn lievelingsliedje de kabouterdans gedaan. het was een grappige avond. zelfs toen we wilden slapen snachts kwam hij ons nog storen met hele verhalen en ons bang maken enzo.
De volgende ochtend lagen wij weer vroeg op het strand en toen moesten we weer gaan...

DE REIS NAAR RIO:
Woensdagavond vertrokken we met de bus, op naar Rio de Jeneiro! Hugo was ontroostbaar! haha, nee hoor deed alsof. We werden uitgezwaaid door hugo en zijn moeder en dat was wel leuk.
De reis viel best mee. het was een luxe bus en aardig wat geslapen.
Na 13 uur kwamen we in Rioooo!!! niet te geloven! Eerst alle krottenwijken enzo, pas na een uur waren we in het mooie gedeelte.
Met een taxi naar het hostel gegaan. we zitten in een echt jongerenhostel, heel grappig al die verschillende talen en jongeren.

Hugo had gezegd dat we op een vrouwenkamer zouden liggen. maar nee hoor! we liggen op een kamer met alleen maar jongens! haha 6 duitsers! gelukkig wel hele aardige.
Ze vertelden ons meteen dat er in dit hostel niet veel geslapen word! dat het vorige meisje erdoor weggegaan is!!
maar ja dat hoort in een jongerenhostel denken wij.

SUIKERBERG:
We konden niet meteen inchecken na de lange reis dus moesten we gelijk iets gaan doen.
We zijn naar de bekende suikerbrood berg gegaan. (die je altijd op de plaatjes ziet) we gingen met een kabelbaan en er was een supermooi uitzicht!! ook al meteen 33 graden trouwens... woowww we zijn in Rio!!!

Na het hele incheckgedoe zijn we naar het strand gegaan. maar we hebben nu geen badhandoek dus ligt toch wat minder fijn.. maar we hebben niks te klagen zo op het mooie strand van copacabana in Rio in Brasil!

savonds hebben we met onze kamergenoten gebabbeld en zijn we daarna weer naar de bios gegaan! terug in het hostel vroegen de jongens of we mee uitgingen maar maar besloten niet te doen aangezien we best moe waren. dus hebben we ondanks wat zij zeiden toch redelijk geslapen!! al ligt er een jongen boven elske (stapelbed) en elke keer als hij zich omdraait lijkt het alsof het bed in elkaar gaat storten.

HET BEKENDE CHRISTBEELD:
vanmorgen vroeg opgestaan.. we gingen met een tour mee naar het beeld. HET beeld. wat je altijd overal ziet en heel bekend is, die ja. wel bijzonder om van zo dichtbij te zien en nogsteeds onwerkelijk om hier echt te zijn!

BIJNA NAAR HUIS:
Hoewel het geweldig is hier te zijn, begint thuis nu toch wel erg te trekken.
Het is genoeg zo, we willen thuis zijn!
Het is best wel dubbel want aan de andere kant missen we Bolivia heel erg.
We denken dat we gewoon een weekje thuis willen zijn om iedereen weer te zien en dan weer terug naar Bolivia willen!
De mensen uit onze klas zijn alweer begonnen en we komen thuis best wel in de stress en daar zien we tegenop.
Ook zien we op tegen de lange reis. Zondag vertrekken we met de bus van iets van 5 uur naar sao paulo. daar een paar uur wachten en dan 10 uur vliegen naar atlanta. dan daar 10 uur wachten!!! dan nog 9 uur vliegen en komen we dinsdagochtend eindelijk op schiphol aan! naar dat moment kijken we wel uit!

We hebben zin om jullie allemaal weer te zien!! We hebben in deze maanden zoveel meegemaakt... echt heel erg raar! Bijvoorbeeld Lima lijkt al zooolang geleden!

Dit is waarschijnlijk het laatste bericht... thuis komt het laatste verhaal en de laatste fotos er nog bij!!

dag lieve mensen, tot heeel snel!!!

• 14 April 2006 - 16:37

Stephan En Suzanne:

He Eefje en Elske.

Bijna weer naar huis. Echt mooi wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben daar. Maar ja aan alles komt een einde. Wel leuk dat wij hier konden volgen wat jullie daar deden. Heb het ook echt bijgehouden. Eefje je moet binnenkort maar een keertje langs komen met Maurice om alles te vertellen. Alvast een hele goede reis toegewenst en maak er nog wat van de laatste daagjes. Groetjes Suzanne en Stephan

• 14 April 2006 - 18:24

Maurice:

hoi meiden , weer veel meegemaakt maar zoals julli weten ben ik weer blij dat jullie er bijna zijn en vooral jij weer eef , maar dat heb ik je net verteld en we gaan ook zeker weer naar stefan en suzan als je terugbent en natuurlijk feesten bij mijn ouders , veel plezier nog de laatste dagen en ik zal je nog wel spreken veel liefs en een dikke knuffel van mij

• 14 April 2006 - 20:13

Mandy:

Hooooooi!

Nou weer een droom die is uitgekomen na deze maanden. Geweldig toch? :D
    Ik wens jullie alvast een hele goede reis toe! Hopelijk kunnen jullie een manier vinden om de tijd te doden op het vliegveld van Atlanta. Ik hoorde via mn moeder dat het moeilijk was een hotelkamer te krijgen bij Atlanta.. Balen.
    Geniet nog van de laatste 2 dagen. Leef nog even in jullie droom ;) en daarna op naar Nederland. Op naar Schiphol Airport! Misschien tot daar en anders wat later.
    Wees trots op jullie zelf! Wij zijn het op jullie!

Liefs, Mandy

• 15 April 2006 - 09:00

Mandy Nog Een Keer:

Ik krijg net een tip van mn moeder. Over een kamer op Atlanta. Je zou op het vliegveld zelf even informeren, waarschijnlijk zijn daar ook wel kamers te huur, op het vliegveld zelf of zoiets.
    Misschien dat het lukt. :)

xxx

• 15 April 2006 - 09:34

Opa:

Het was Prachtig!
    Goede reis en welkom thuis
    Liefs, Opa en Oma

• 15 April 2006 - 11:41

Mama Joke:

hoi meiden, ja dan zit het er weer zowat op. wat is dat snel gegaan zeg! maar jullie hebben wel heel veel gedaan en gezien in de afgelopen maanden en dat neemt niemand jullie meer af. nog heel veel plezier de laatste paar dagen en een hele goeie reis naar hier! ik vind het nu ook wel mooi geweest. goeie reis terug en tot dinsdag! veel liefs en kunffels, mama joke en henny

• 15 April 2006 - 13:25

Nelleke:

Ik wens jullie een heel goede reis terug! Groetjes uit Lelystad en tot gauw!

• 15 April 2006 - 14:32

Sylvana:

Hey meiden, de tijd is inderdaad erg snel gegaan zeg! Echt mooi wat jullie allemaal beleefd hebben, het vele goede werk wat jullie in Bolivia gedaan hebben en die laatste 2 relaxte weken in Brazilie :D Een hele goede reis terug! Groetjes

• 16 April 2006 - 21:46

Thomas:

Blijf genieten hé

• 16 April 2006 - 23:25

Elske:

we zijn in sao paulo!
    das eigenlijk geen uitroepteken waard maar we hebben een lange reis gehad en het is goedgekomen en vertrekken over 2 uur naar atlanta.
    dankje mandy voor de tips.
    en allemaal weer: tot snel lieve mensen!!
    kus

• 17 April 2006 - 09:30

René:

heeey jullie!
    geweldig dat jullie weer terug komen, wnt jullie hebben het tot nu toe overleeft en de rest gaat ook zeker lukken :D. Dus dinsdag ochtend komen jullie weer terug hoorde ik van rolf! Nou leuk hoor dat rolf gaat spijbelen en zijn projectgroepje(incl. mij) in de steek laat:P! Hij wil gewoon niet aan dat hele moeilijke verslag werken wat we moeten doen :P. en jij maar denken dat die voor jou komt:P grapje hoor we willen je graag terug! ik spreek je wel weer als je er weer bent hopelijk! kushj mij!

• 18 April 2006 - 11:24

Ellen:

Jullie zijn als het goed is nu weer in Nederland! Olé! Tot zeer zeer zeer snel dus! Kijk er naar uit jullie weer te zien!
    Hopelijk hebben jullie een fijne reis gehad en een beetje kunnen slapen. Al dat wachten zeg, phoe..

Liefs Ellen.

• 20 April 2006 - 14:06

Giligan´s Island:

heeiy

Hoi alles goed met julie volgens mij zijn julie weer terug hoor iknet van jp maar ik hoop dat julie je wel vermaakt hebben , je hebt daar ook regenwouden tog ?!! kicken !!!schone lucht is goed voor je .okeey de groeten uit harderwijk van gilian