de tourist uithangen in Curitiba - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Elske & Eefje - WaarBenJij.nu de tourist uithangen in Curitiba - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Elske & Eefje - WaarBenJij.nu

de tourist uithangen in Curitiba

Door: Elske & Eefje

Blijf op de hoogte en volg Elske & Eefje

06 April 2006 | Brazilië, Curitiba

hoooi

De eerste dagen hier hebben we Curitiba verkent, de bekende straten en gebouwen gezien en de shoppingscentra's. typisch de touristen uitgehangen dus...

Op dinsdag zijn we ook naar de botanische tuin geweest. dat was wel grappig. s avonds terwijl hugo op school zat, zijn we weer bij de bios geweest. Om onze verslaving nieuw leven in te blazen. Hugo heeft elke avond school dus hij kon ons daar afzetten en later weer ophalen.

De familie is ook heel aardig. We moeten vooral met gebaren communiceren. De ouders van Hugo praten een paar woordjes engels en wij een paar woordjes portugees wat we kennen vanuit het spaans, maar de taal is totaal anders en heel moeilijk te leren en begrijpen. Maar het communiceren gaat aardig goed. Wel zijn er wat grappige verschillen zoals met het eten. Hier eten ze om 12 uur smiddags een grote lunch.heel erg lekker, het word klaargemaakt door de hulp in huis. Maar dat is de hoofdmaaltijd, daarna eten ze de hele dag niks tot savonds 9 uur een broodje. Nou mensen die ons een beetje kennen weten dat wij al eerder honger krijgen. Bijv om 4 uur (na 4 uur niet eten) vroegen wij of we de rijst van smiddags met bonen op konden warmen. ' is dat echt of maken jullie een grapje??' vroeg hugo! haha.

NEDERLANDSE BAKKERIJ:
Er is hier een nederlandse bakkerij! een echte! we wilden er een tompoes gaan eten. elske dacht dat ze boterkoek zag en zei ' hugooo!! is dat boterkoek?? (wel 5 keer ofzo) en toen zei ineens een vrouwtje 'neee dat is geen boterkoek!' heel grappig! we hebben er heeelijk appelgebak en mokkataartje gegeten!! mmmm!!

CITYTOUR:
Gisteren zijn we vroeg opgestaan en de hele dag met een citytour meegeweest. Het is een speciale bus en je kunt kiezen waar je uit wilt stappen om te bekijken en de rest vanuit de bus zien.
Als eerste zagen we het grooste museum van Brazilie, in de vorm van een groot oog. We zijn er in geweest, er was een leuke expositie van een fotograaf van fotos van dit gebied van 80 jaar geleden en andere kunstenaars.
Daarna waren we bij een universiteit ofzo, de 1e in een bepaalde opleiding ergens in de bush bush. we moesten allemaal trappetjes op en bovenaan was de zon, heerlijk!
Daarna zijn we naar een heel groot park geweest. met heel veel braziliaanse mooie joggers!! We liepen tot een ' pretpark' het was zoooo oud! alle dingen daar zijn geroest en heel oud. er was ook bijna niemand! er zaten 2 mensen in een ronddraaiding en verder niks.
Wij gingen in een spookhuis, leek ons wel grappig. We zaten met z'n 2en in een karretje en dat ding ging zooo snel door het donker heen! je had geen tijd om naar de enge dingen te kijken!

Daarna zagen we zo'n boot geval, zon schommelschip. Het zag er ook heel oud uit maar het leek ons wel grappig. Hugo durfde niet mee! en terecht! We moesten 5 minuten wachten tot de motor warm was! de bodem was half doorgeroest, het hekje wilde niet omhoog en het piepte en krakte aan alle kanten. we hebben echt gegild en gelachen in dat ding. we waren best wel bang! en we gingen steeds hoger... phoe!

Als laatste stopten we bij een uitkijk televisietoren van 110 meter hoog. Hier boven hadden we uitzicht op de hele stad, heel leuk.

Aan het eind van deze dag waren we zoooo moe! We gingen thuis een film kijken ( op de meest chille banken ever) en elske viel na een half uur al in slaap.

VANDAAG:
Vandaag zijn we na de lunch naar een kleine dierentuin geweest. Hier waren vogels, vissen en slangen. We hebben een echte zazoo gezien! (van lion king) Zo gaan we een film kijken en er is een neef van Hugo die zorgt dat wij pizza kunnen krijgen! haha daarvoor is hij speciaal meegekomen zodat hij straks om pizza kan bellen!! en als Hugo uit school komt gaan we uit! feesten in brazilie!

Het is echt gek om nu zon toeristenverhaalte te typen na Bolivia. Alles is zo anders hier... We denken wel dat de omschakeling van hier naar nederland makkelijker gaat zijn dan van bolivia naar nederland.
over anderhalve week zijn we al thuis!!
:) :(

daaaag tot heeeel snel!!

oja. volgende week donderdag gaan we naar Rio de Janeiro! (helaas niet meer dit weekend naar het concert, dit weekend gaan we naar het strand met de familie) en dan blijven we in Rio tot de dag dat we naar sao paulo gaan en vanaf daar naar Nederland. We go tooo rioooooooo de Janeirooooo!!! mamamioooo lalalala enzo

• 06 April 2006 - 20:46

Maurice:

hoi elske en eef
    zo daar wil ik ook wel heen naar zo'n mooi land en de dierentuin lijt me oo mooi geniet maar van de pizza en ik spreek je snel weer en in antwerpen gaan we ook weer naar de dierentuin doegieeeeeeeeee maar weer en veel plezier nog die tijd die jullie rest.....dikke x voor jou eef en elske een kleintje hahahah

• 06 April 2006 - 21:00

Hoi Meiden:

het ziet er allemaal weer geweldig uit. gewoon doorgaan met genieten zou ik zeggen. jammer dat jullie niet naar het concert gaan maar een paar dagen rio is natuurlijk ook nooit weg!
    heel veel plezier en tot de volgende keer!
    liefs en knuffels, mama joke

• 07 April 2006 - 17:56

Maaike:

Hey meiden!

Volgens mij hebben jullie het wel erg naar je zin daar. Maar dat had ik ook wel verwacht. Jammer dat ze geen boterkoek hadden, maar appeltaart klinkt ook goed natuurlijk. Nog eventjes en jullie kunnen in het kikkerlandje boterkoek eten. Maar dat geld ook voor ons. Net laatste week stage gehad, volgende week alles afronden en dan vertrekken we bijna.
    Liefs Maaike

• 07 April 2006 - 21:10

Pieter:

Heeeeey partypeople!
    Echt leuke foto's die stad is nog groter dan ik had verwacht! hehehe, maak nog veel foto's zou ik zeggen;)!!!

Gegroet!

• 08 April 2006 - 17:44

PapaHans:

Fijn dat we zo de stad van Hugo, via de foto´s en teksten leren kennen.Willen jullie de waterval van de Botanische Tuin in onze tuin nabouwen? Die vind ik heel mooi.
    Hé, Mooie mensen in een mooie Stad! Liefs!

• 08 April 2006 - 20:56

Simone En Judith:

Zo, jullie zijn lekker de toerist aan het uithangen. Wel jammer dat jullie niet meer naar het concert gaan, daar hadden jullie juist zo´n zin in! Maar strand is ook nooit verkeerd, wij hebben nu al weer zin in onze tweede keer Chili! Veel plezier nog!

• 09 April 2006 - 10:49

Christiaan:

He dames van het goede leven. Hier weer een berichtje van mij! Ben ff druk geweest maar heb weer met veel plezier jullie verhalen gelezen. Viva la Brazilia!!! Nog even en dan weer terug naar hollanda. Hoop dat ik niet hoef te werken zodat ook ik jullie kan opwachten op vliegtuigveldje (Lekkel netellands!) Zal zeker wel ff wennen zijn van het arme bolivia naar rijke brazillie. Hebben jullie wel verdient na dat harde werken. Natuurlijk waren de foto's weer erg gaaf. Hier in holland gaat alles wel oke. Ik ga in april bij walibi world werken. Heb er zin in. Ik kan jullie wel een keertje mee nemen als jullie daar zin in hebben! Denk dat de atracties bij ons wat veiliger zijn dan de roestboot bij jullie hahaha!! Nou gegroet aan u allen en geniet er nog ff van.

Christiaan