Home again..... !!! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Elske & Eefje - WaarBenJij.nu Home again..... !!! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Elske & Eefje - WaarBenJij.nu

Home again..... !!!

Door: Elske & Eefje

Blijf op de hoogte en volg Elske & Eefje

30 April 2006 | Nederland, Zwolle

Home again.... !!

Dit is even een afluitend bericht met de laatste foto's...

DE TERUGREIS:
We hebben nog een paar leuke laatste dagen in Rio de Janeiro gehad. We hebben het uitgaansleven gezien, de bioscopen en de mooie stranden :) Ook was het leuk de verschillende jongeren in ons hostel te spreken.
Toch waren we al erg met thuis bezig en konden eigenlijk niet meer wachten om thuis te zijn! Op het strand lagen we te dromen van thuis, toen al met de gedachte dat we waarschijnlijk een week later zouden gaan dromen van het strand van Rio! (wat ook waar bleek te zijn)

De terugreis was in 1 woord: lang!!! de busreis naar sao paulo, al die krottenwijken en de super grote stad sao paulo ook. De lange vlucht naar Atlanta... in Atlanta een hotel genomen om toch wat slaap mee te pikken. (wat door de spanning tegenviel)en daarna de lange vlucht naar Amsterdam. We hebben rondgehuppeld toen we 'amsterdam' op ons ticket en de schermpjes zagen staan! Het was zo onwerkelijk... we zouden bijna weer thuis zijn! De laatste uren in het vliegtuig konden we niet meer wachten en eindelijk was het dan zo ver!
We stonden weer op Nederlandse bodem... Het wachten op de bagage duurde voor ons gevoel ook veel te lang maar toen kwam dan eindelijk: HET schiphol moment! Het moment waar we al tijden naar uitkeken en ons afvroegen hoe dat zou zijn.
Daar kwamen wij met onze vrolijke boliviaanse kleurenponchos! Het was super om iedereen weer te zien!

WEER THUIS:
Inmiddels zijn we nu anderhalve week weer thuis... We hebben een flinke jetlag gehad en moeten best wel weer wennen hier aan alles! Doordat we telaat terugkwamen moesten we ook gelijk weer naar school waar we gelijk weer in het diepe gegooit werden... en natuurlijk gelijk mee uit ! vermoeiend maar wel heel erg leuk iedereen weer te zien, hier hebben we lang naar uitgekeken...
Toch missen we Bolivia nu al super erg, het is hier zo anders dan daar!

Ikzelf moet er ook weer erg aan wennen zonder Eefje te zijn!! We zijn toch 3 maanden lang 24 uur per dag bij elkaar geweest. Toen we in Brazilie bijna op aparte kamers zouden slapen vroegen we aan hugo 'ehm is het ook mogelijk een matras op 1 kamer er bij te leggen?'
Ik ben zo gewend om nog even de dag na te bespreken met eefje om vervolgens in slaap te vallen.
De 1e nacht weer hier heb ik de hele nacht niet geslapen terwijl ik zo moe was, ik zat zo vol van alles.. ik heb eefje om 3 uur snachst gebeld!! echt heel erg, ikweet het...

Ik vond deze ervaring en reis echt onbeschrijvelijk! ik heb enorm genoten, super lieve mensen leren kennen en heel veel geleerd. Ik ben zo dankbaar dat ik dit heb mogen meemaken. ik wil iedereen bedanken, de mensen thuis die gelijk achter ons idee stonden en met ons in gedachten hebben meegereist, de mensen die we daar hebben leren kennen, in het bijzonder ons gastgezin en vooral eefje. Die toen ik anderhalf jaar geleden met dit idee aankwam gelijk enthousiast was, mee wilde en meeging! Zonder haar had ik dit niet gedaan en ze is voor mijn gevoel een vriendin voor het leven geworden...

ONS PLAN:
We hebben op school al gepraat over ons plan! Over een maand hebben we weer een gesprek, het is leuk om te weten dat ook de mensen op school in ons geloven! Op dit moment hopen we dat het echt uit gaat komen... Dat we serieus over anderhalf jaar terug gaan naar ons Bolivia om een weeshuis op te zetten!

Hiermee sluit ik ons verhaal op deze site af! Eefje heb jij nog iets toe te voegen? We doen onze overgebleven fotos erbij!
Er is nu in totaal 51235 keer op onze site gekeken! we hebben van veel mensen reacties gehad waar we het niet van verwachten..

Wij hebben ons hart verloren in Bolivia!

Dankjullie wel allemaal!!

Liefs, Eefje & Elske

  • 30 April 2006 - 16:57

    Sjan:

    vind het coel dat jullie zo veel verhalen en weblog hebben gemaakt, het was leuk om zo mee tereizen. veel succes met "Het Plan"
    groetjes

  • 30 April 2006 - 20:24

    Sylvana:

    Hey meiden, leuk dat jullie nog even een afsluitend berichtje hebben gepost :) Zal idd wel heel erg wennen zijn om weer in Nederland te zijn, gewoon naar school te moeten gaan en niet meer 24 uur per dag samen te zijn. Ik vond het echt leuk om jullie weblog steeds te lezen en de foto's te kijken en misschien zie ik jullie nog wel eens op school ( ben er alleen op dinsdag met een keuzemodule, vanaf september weer fulltime)

  • 30 April 2006 - 20:37

    Ellen:

    :D

  • 01 Mei 2006 - 19:20

    Josita:

    Wat een geweldige reis en heel erg leuk om mee te reizen. Wens jullie allebei het beste komende tijd en met jullie plan! Hartelijke groeten.

  • 02 Mei 2006 - 08:43

    Maurice:

    zo eef en elske eindelijk jullie weer thuis verhaaltje. Mooie en goed plannen hebben jullie hoop dat ze allemaal door kunnen gaan voor jullie en voor mij misschien ook , hahahah
    groetjes elske en een hele dikke kus voor jou eef

  • 02 Mei 2006 - 17:10

    Opa:

    Ik kan me jullie dubbel gevoel levendig voorstellen
    Fijn om weer thuis te zijn
    en heimwee naar watje achterliet. zo is het leven.
    Ik ben blij dat jullie een goed gevoel hebben aan wat achter je ligt, soms zorgen
    maar ook vreugdevolle ervaringen. Ik wens je veel sterkte bij het vervolgen van je studie en
    vreugde met die je lief en dierbaar zijn.
    Een hartelijke groet van ons, Opa en Oma Smokers.

  • 04 Mei 2006 - 07:02

    René:

    Jullie zijn misschien wel thuis, maar ik vind dit één van de mooiste stukjes die geschreven is recht uit het hart ^^. Ik gun het jullie heel erg dat je nog weer een keer terug gaat, amar zijn nu niet andere mensen aan de beurt haha grapje:P. Ik ben er van overtuigd dat jullie over 1,5 jaar nog steeds erheen willen. Ik heb op de foto's zoveel verschillende dingen gezien dat ik er zelf ook haast wel een keer heen wil.

    Very veel succes nog met alles! ! !
    ciau René

  • 05 Mei 2006 - 19:04

    Jasper:

    Hey Dames,

    Goed te zien dat jullie het naar je zin hebben gehad! Ik vind het hier ook nog steeds supervet!
    Brazilie is zo te zien erg mooi en het is goed dat jullie het in Nederland weer naar jullie zin hebben.
    Ik heb van Gloria begrepen dat Eefje vandaag jarig is, gefeliciteerd van ons!!Ze gaat je vanavond bellen!!
    Veel succes nog met alles en de groeten.
    Jasper

  • 07 Mei 2006 - 12:16

    Eefje:

    zo de laatste foto's staan erop!! dus laat het boek maar komen!! jeej.. heb aan dit mooie varhaal echt niks toe te veoegn.. ik zou zeggen IDEM!!

  • 09 Mei 2006 - 19:32

    PapaHans:

    Lieve Elske en Eefje,

    Dank voor de vele echte berichten en de prachtige foto´s.
    Ik vind de wereld zoveel mooier met jullie erbij;
    jullie nieuws op deze site;zoveel hoop!
    Ik geloof in jullie plan!
    Liefs!

  • 10 Mei 2006 - 06:40

    Marieke:

    ooooh nou ik ben eht met rené eens.. echt een supermooi afsluitend stukje! *traantje*
    veeeeel succes met jullie Plan, en reken maar dat ik dan ook eens langskom hoor!
    liefs, marieke

  • 12 Mei 2006 - 18:37

    Pieter:

    No place like home!

  • 12 Mei 2006 - 22:38

    Voor Jou:

    And the tears come streaming down your face
    When you lose something you can't replace
    When you love someone but it goes to waste
    Could it be worse?

    Lights will guide you home
    And ignite your bones
    And I will try to fix you

    And high up above or down below
    When you're too in love to let it go
    But if you never try you'll never know
    Just what you're worth

    Lights will guide you home
    And ignite your bones
    And I will try to fix you

  • 26 September 2006 - 16:18

    Melisa Croes:

    Heyy, wij zijn ook van plan om volgend jaar stage te gaan lopen in Bolvia. Kunnen we een keer met elkaar afspreken, zodat we een beter beeld krijgen wat ons te wachten staan? Kan mij mailen naar: meldely87@hotmail.com

  • 21 December 2006 - 16:00

    Pedrinho:

    Yeaaah!

    Hebben jullie gezien dat de site is vernieuwd? Zo wordt jullie volgende Bolivia verhaal nog mooier:)

    Abraço!

  • 06 Februari 2007 - 11:08

    Elske:

    en de stichting is er!
    www.esperanza-bolivia.com

  • 01 Maart 2007 - 17:30

    Harmen:

    Hij komt bijna thuis... :)
    Wat heb je 'm gemist he :)

    x

    Harmen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske & Eefje

8 november > Ecuador reis door Peru naar Bolivia afstudeerproject in La Paz

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 128326

Voorgaande reizen:

08 November 2007 - 21 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: