Voetbal, stage en SPONSORS GEZOCHT! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Elske & Eefje - WaarBenJij.nu Voetbal, stage en SPONSORS GEZOCHT! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Elske & Eefje - WaarBenJij.nu

Voetbal, stage en SPONSORS GEZOCHT!

Door: Eefje & Elske

Blijf op de hoogte en volg Elske & Eefje

06 Februari 2006 | Bolivia, La Paz

VOETBAL!
Zondag werden we door Reynaldo en Gloria meegevraagd naar de voetbalwedstrijd van La-Paz - Santa Cruz. Zoals in het vorige bericht wel duidelijk werd, is dat la-paz - santa cruz best gevoelig ligt dus het was wel spannend en vooral gezellig om mee te gaan. Ook leuk dat we meegevraagd werden!
Het was ook een hele happening! We zijn nog nooit bij een echte wedstrijd geweest maar het was super leuk! Er kwamen in de pauze ook mensen voorbij dansen en er waren heel veel mensen.
Ook is het leuk om in zo´n open stadia te zitten en uit te kunnen kijken op de bergen.
Wel kunnen wij, met ons kleine beetje voetbalverstand, zeggen dat ze bar slecht waren! Nederland is echt veel beter!!! Soms deden ze zoooo langzaam dat je echt dacht van man schop die bal toch verder en wacht niet tot de tegenpartij hem weer af komt pakken! Ook gingen er in totaal 11 keer mensen van het santa cruz team op de grond liggen en kwamen weer mannetjes met brancards aangerend. pfff wat een gedoe.
uiteindelijk was het 4-1 voor santa cruz. Vonden Reynaldo en Gloria niet zo leuk. maar toen scoorde La Paz bijna, hield de keeper van santa cruz hem tegen maar viel toen met zijn hoofd tegen de paal en trok de bal mee het doel in. daarna bleef hij bewusteloos liggen. weer een heel gedoe. we hebben geen idee hoe dit is afgelopen.

RESTAURANT:
EINDELIJK hebben we een retaurant gevonden waar vegetarische gerechten zijn. nou ja vegetarische lasagna! en een grote saladebar met tenminste groenten!! en voor Eefje ook veel vlees! Het is wel een duurder restaurant, dus we gaan hier denken we ongeveer 1 x in de week heen voortaan.
Hier hebben we gisteren ook wat jongens ontmoet, uit cuba, waar we vanavond wat mee gaan doen. Ze kunnen tenminste Engels!

DE AVOND:
Toen Eefje en ik thuis waren, waren Jose en Jesus ook beneden. We hadden een heel blij liedje gehoord in de morgen wat we weer wilden horen. Wij helemaal blij ronddansen door de kamer. Ze wilden ook wel Nederlandse muziek horen. Dus wij de kids-cd opzetten die we hebben voor de kinderen hier. Heel melig op K3 en Chipz. (We zijn het wel over eens dat K3 een hele mooie zin heeft bedacht: ja wij zijn zooooveel mooier als we samen zijn!' )
De jongens dachten echt dat we gek geworden waren. maar het was wel grappig. Later kwamen Gloria en Reynaldo ook thuis en zaten we met z´n allen beneden. Jesus en Jose gingen banjo en gitaar spelen, zij meeklappen en zingen. heel gezellig!

DE STAGE:
Vandaag zijn we met Marlieke op pad gewees om een stageplek te zoeken. We hebben een heel rijk kinderdagverblijf gezien met genoeg leidsters, veel spullen en ruimte en een kinderdagverblijf in een achterstandswijk, weinig ruimte, de kippen en koeien lopen er door. Er is een klein hok waar alle kinderen moeten eten, leren, spelen etc. Ze hebben weinig. Het is wel duidelijk waar wij stage willen gaan lopen.
Het ziet er daar niet uit! muren afgeblakerd, geen vloer, amper speelgoed en lesmateriaal. Het leek Marlieke en ons een goed idee om het daar op te knappen... maarrr daar is geld voor nodig! Natuurlijk willen wij zelf wat bijdragen, maar zoals velen wel weten heeft deze hele reis ons al veel geld gekost. Daarom vragen wij om sponsors.

SPONSORS GEVRAAGD:
Mensen steunen vaak goede doelen. Dit is ook een goed doel! Kinderen die vrijwel niks hebben!
Laat het duidelijk zijn dat we niet om veel geld vragen. Van een klein beetje geld kunnen we hier al veel doen. We willen graag iets tastbaars voor de kinderen achterlaten.
we willen:
- het terein opknappen (verven, vloer, tuin)
- materialen aanschaffen: lesbord,
schriftjes etc, educatief spelmateriaal
en ander speelgoed.
- misschien een goedkope stereo, voor
muziek met (educatieve) cd´s
- Een feest voor de kinderen organiseren.
- dekens/kussens. (kinderen slapen er ook
even maar delen samen een heel klein
hoekje)
- muziekinstrumentjes
- meubilair: stoeltjes, tafeltje,
voorleesbank.

Het geld voor Eefje en Elske komt samen in een pot waar we wat mee gaan doen.

Mensen voor ELSKE kunnen geld storten op rekeningnummer: 7818928. op naam van C.A vd Glind. t.n.v. opknapping kindertehuis.

Mensen voor EEFJE kunnen geld storten op rekeningnummer: 376203633. op naam Eefje van Meurs. t.n.v. opknapping kindertehuis.

Alleen voor de mensen die wat kunnen missen hoor.
Onthou wel een klein beetje is hier al veel!
We zullen jullie van onze veranderingen op de hoogte houden, ook met foto's.

HSK:
Deze week komt Elske´s eerste column in de hogeschoolkrant. Hij was iets te lang dus de vrouw daar gaat iets verwijderen. Kan iemand van school een paar krantjes voor ons bewaren? En voor thuis kan Rogier hem wel meenemen toch?

Tot snel!
Heel veel liefs,
Eefje & Elske

• 06 Februari 2006 - 17:15

Willy:

Dat is komisch; Elske naar een voetbalwedstrijd. Zijn alle gesprekken aan tafel met de mannen toch nuttig geweest.
    Heel mooi, zo'n stage en zo'n goed doel. Wij hebben alvast wat gestort om mee te beginnen en hopen dat veel van jullie vrienden dat ook doen.
    Ik ben benieuwd naar foto's van hoe het nu is en hoe het straks geworden is. Succes ermee!
    Liefs Willy

• 06 Februari 2006 - 17:34

E & E:

Soms is het wel raar hoor! met de foto's. nu hebben Eefje, Reynaldo en vooral Elske weer een dikke kop op de foto's.

• 06 Februari 2006 - 17:46

Rolf:

Haha leuk zo'n voetbal wedstrijd waar de keeper gewoon bewusteloos raakt. ook mooi voor elske dat jullie een vegetarisch retaurant hebben gevonden elke dag pizza wordt je ook wel zat natuurlijk, alhoewel ;)
    Mooi dat jullie een stageplek gevonden hebben die jullie bevalt, zal eens kijken of ik ook wat kan missen ;)

• 06 Februari 2006 - 17:55

Mandy:

Nou ik kan ook wel wat missen hoor, dat je voor een paar euro of zelfs 1 euro al vrij veel daar kan doen is toch mooi?
    Trouwens, mooi uitzicht in het stadion.

xxx Mandy

• 06 Februari 2006 - 18:45

Papa Henny:

Hoi meiden,
    Het is mij wel duidelijk waar jullie je stage gaan volbrengen. Ik zal ook wat storten voor het goede doel. Nu weet ik tenminste zeker dat het op de goede plaats terecht komt. Leuk van die voetbalwedstrijd. Kan je thuis ook wel eens naad de wedstrijden van je broer komen kijken. Er zijn een aantal foto's die heel erg uitgertekt worden op de site als je ze bekijkt. Het zou kunnen zijn dat dat komt doordat je je camera bij het fotograferen een halve slag draait. Bij het bekijken worden de foto's dan in het formaat van de foto's op de site geperst en kan je die vertekening krijgen. Probeer het maar eens uit, misschien is dit een oplossing. Nou veel plezier verder en zorg goed voor jullie zelf. Liefs, Henny

• 06 Februari 2006 - 19:25

Papahans:

Vier mooie supporters; Eefje, Elske, Reynaldo,Gloria! Hup, La Paz; straks winnen in Santa Cruz! Hup, La Paz!
    Gaan jullie straks op het feest voor de kinderen een lied zingen, begeleid door Jesus en José?

• 06 Februari 2006 - 20:24

Peter(tje):

Het klinkt als een komische voetbalwedstrijd:D (wangetjes) Eefje je bent wel erg verbrand zeg. Wel goed insmeren he;).
    Ben benieuwd naar jullie volgende dag.
    Kus

• 06 Februari 2006 - 21:53

Maurice:

hoi hoi leuk verhaaltje weer en een leuk en goed ideeeee voor jullie stage en ook veel plezier vanavond meiden en ik spreek jullie wel weer en lieverd een dikke knuffel voor jouw xxxxxxxxx mij

• 07 Februari 2006 - 09:49

Marieke:

ik vind die dikke hoofdjes wel grappig.

• 07 Februari 2006 - 10:20

Christiaan:

Dames, zie dat jullie daar goed eten... bolle koppekes!! Goed plan om stage plek wat op te knappen. Daar hebben die mensen ook echt wat aan.

Groetjes uit het koude maar gezellige holland!!

Christiaan!

• 07 Februari 2006 - 11:05

Coretta:

haha straathonden in de bagger :) hippe foto's, leuk om te zien waar jullie wonen nu..
    xx en knuffel

• 07 Februari 2006 - 13:16

Jet:

hoi Eefje en Elske,

De verschillen tussen de dierentuinen zijn best wel groot. Ik hoop dat de slang die jullie gezien hebben ook de enige is deze reis. Hoe is het gegaan met het wassen van de kleren?
    Jullie gastgezin heeft het wel aardig goed of niet? En Eefje ik maak wel een foto van mijn huisje als het straks is ingericht. Nog heel veel plezier en maak wat van jullie stage.

Groetjes Jet

• 07 Februari 2006 - 20:23

Nelleke:

hoi, dames, wat een geweldig initiatief van jullie om dat tehuis op te knappen. Jullie kunnen natuurlijk ook rekenen op een bijdrage van ons en oma. Hoop dat jullie veel sponsors vinden! Veel succes, pas goed op jezelf en tot de volgende keer. Nelleke

• 07 Februari 2006 - 22:00

Pieter:

Hehehe echt dope zon voetbalwedstrijd! Echt een hoogtepunt voor mij dan;)
    Jullie doen goed werk daar!
    Liefs!

• 08 Februari 2006 - 18:19

Steve-O:

Heeysz Eefje & Elske,
    Buenas Dias! allesz goed daar?? Hier wel okay!! Morgenavond gaan hier in kikkerlandje weer uit in Szwolle!! Ik zie en lees dat jullie het vet naar jullie zin hebben!! Lijkt me echt vet man, zo'n match!! haha K3, haha :-)
    OkeeSaoBasz,SokoSoko,Latersz

• 08 Februari 2006 - 19:31

Karin:

heej damus!! ben blij dat het allemaal zo leuk is daar!! ff blij zijn dat julliej wel zon hebben, ik heb m nog maar 1 keer gezien.. en dat was vandaag.. :D spreek julliej snel weer! kisses from Great Britain!!

• 10 Februari 2006 - 00:11

Margriet:

Heey!
    Leuk zeg om al die verhalen te lezen! Ook erg leuk om de foto's te zien natuurlijk! Ik heb al druk in de gaten gehouden of de HSK er ligt, maar heb em nog niet gezien. Maandag kijk ik weer even! Ennuh eefje nou moet je ook maar eens met mij mee naar FC Zwolle, of niet dan? :P Nou allebei nog heeeel erg veel plezier daar, en super goed dat jullie voor die stage kiezen! Kus, Margriet

• 10 Februari 2006 - 17:02

Ellen En Petertje:

Wij zitten nu op school.. op vrijdagmiddag 18:01 uur.. En we denken aan jullie x

• 10 Februari 2006 - 18:23

. Smokers:

atuurlijk ondersteunen we jullie aktie!
    Veel succes!
    Liefs Opa en Oma,Daag

• 27 Februari 2006 - 14:21

Bart:

Als ze hier nou net zo voetbalden, dan ging ik misschien nog een keer kijken :D